R1100 GS 1993-1998 - Allroadmoto
Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Wij helpen je graag met zoeken.

    Keuzestress? - Stuur ons, en we komen er samen uit.

    Help mij kiezen

    R1100 GS 1993-1998

    De R 1100 GS werd in september 1993 aan het publiek voorgesteld tijdens de I.A.A. in Frankfurt. Dat gebeurde samen met de F 650, de Toon meer

    Merken

    Type product

    Type Wisselstuk

    Past op merk motor

    Prijs

    -
    11 Producten
    Motohansa BMW Pro Series Gereedschapskit
    BENELUX EXCLUSIVE

    Motohansa BMW Pro Series Gereedschapskit

    De nieuwe Pro-serie gereedschapsset geschikt voor BMW's is nu verkrijgbaar bij Motohansa. Deze nieuwe gereedschapssets zijn gereedschappen van professionele kwaliteit met levenslange garantie. Deze kwaliteitssets geven u al het gereedschap dat nodig is vo

    Deliverytime

    € 255,-
    Motohansa BMW Pro COMPACT Series Gereedschapskit
    BENELUX EXCLUSIVE

    Motohansa BMW Pro COMPACT Series Gereedschapskit

    De Motohansa Pro Compact 38-delige motorfietsgereedschapsset is ontworpen door Simon Pavey (10 x keer Paris Dakar-rijder) en wordt exclusief gebruikt op Simons Off Road Skills-motorcursussen in Wales en Portugal. Het is ontworpen voor de rijder die op zoe

    Deliverytime

    € 134,-
    BarkBusters Handbescherming BHG-019 R1100/R1150GS&GSA + XT660Z

    BarkBusters Handbescherming BHG-019 R1100/R1150GS&GSA + XT660Z

    BarkBusters Handbescherming BHG-019 R1100/R1150GS&GSA + XT660Z

    Deliverytime

    € 126,45
    NGK BKR7EIX Iridium bougie R1100GS / R1150GS / R1150GS Single Spark

    NGK BKR7EIX Iridium bougie R1100GS / R1150GS / R1150GS Single Spark

    Iridium Bougie / ontstekingskaars van NGK.
    De kwaliteit van deze bougie beïnvloedt factoren die van belang zijn voor het rijden als de levensduur van de motor.

    Deliverytime

    € 21,45
    Hyperpro Progressieve veren - BMW R11X0GS(A)

    Hyperpro Progressieve veren - BMW R11X0GS(A)

    Hyperpro Verenset BMW R11X0GS(A) FR+RE MONO SHOCK
    Hyperpro progressieve vervangingsveren sets voor Uw motorfiets.

    Deliverytime

    € 107,80
    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW

    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW

    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW
    Speciaal samengesteld voor BMW motoren.

    Deliverytime

    € 129,99
    Moto-Master Remschijf Flame - Rechts - R 1100 / 1150 / 1200 GS series

    Moto-Master Remschijf Flame - Rechts - R 1100 / 1150 / 1200 GS series

    Flame remschijven van Moto-Master... Dé must have voor wie écht hard remt en veel hitte afgevoerd moet zien te krijgen. Deze schijven worden gebruikt door fabrieksteams zoals KTM, Gas Gas, Husqvarna en topatleten in MX, enduro en Rallysport.

    Deliverytime

    € 230,72
    Moto-Master Remschijf Flame - Links - R 1100 / 1150 / 1200 GS series

    Moto-Master Remschijf Flame - Links - R 1100 / 1150 / 1200 GS series

    Flame remschijven van Moto-Master... Dé must have voor wie écht hard remt en veel hitte afgevoerd moet zien te krijgen. Deze schijven worden gebruikt door fabrieksteams zoals KTM, Gas Gas, Husqvarna en topatleten in MX, enduro en Rallysport.

    Deliverytime

    € 230,72
    K&N Luchtfilter R1100GS / R1150GS

    K&N Luchtfilter R1100GS / R1150GS

    OE VERVANGING HIGH-FLOW LUCHTFILTERS ™

    Ontworpen om betere prestaties te leveren
    Geplisseerde media bieden een groot filtergebied met lange onderhoudsintervallen

    Deliverytime

    € 62,99
    Hyperpro Progressieve veren - BMW R 1100 GS - 1994 - 1998

    Hyperpro Progressieve veren - BMW R 1100 GS - 1994 - 1998

    Hyperpro progressieve vervangingsveren upgrade voor Uw motorfiets.
    Schokdemper veer vooraan / Schokdemper veer / Combi kit (voor + achter)

    Deliverytime

    € 108,90
    NGK BKR7EKC bougie R1100GS / R1150GS / R1150GS Single Spark

    NGK BKR7EKC bougie R1100GS / R1150GS / R1150GS Single Spark

    Bougie / ontstekingskaars van NGK.
    De kwaliteit van deze bougie beïnvloedt factoren die van belang zijn voor het rijden als de levensduur van de motor.

    Deliverytime

    € 10,26
    De R 1100 GS werd in september 1993 aan het publiek voorgesteld tijdens de I.A.A. in Frankfurt. Dat gebeurde samen met de F 650, de R 100 R Mystic en de K 1100 LT Special Edition. De GS kwam echter pas begin 1994 bij de dealers. Mocht er nog iets van het behoudende of oubollige imago van BMW over zijn geweest, dan maakte de R 1100 GS daar korte metten mee. De styling van deze machine was nog nooit vertoond. Hij had een dubbel voorspatbord: een klein, nauwelijks zichtbaar plastic spatbordje, ongeveer zoals dat bij de R 1100 RS was, en daar boven een enorm snavelvormig exemplaar in de kleur van de motor. Dit spatbord vormde aan de bovenkant een soort windvanger voor de oliekoeler. De onderste telelever-draagarm liep goed zichtbaar naar het motorblok, onder een enorme 25-litertank door. Het stuur was "kippentkoppelt", het gaf de bewegingen van de telelevervork niet door aan de bestuurder, door toepassing van een kogelkoppeling in de kroonplaat. Aansluitend op de tank zat een enorm knalgeel tweedelig zadel. Net als de F 650 had de GS een klein plastic kapje over het achterwiel, om het achterspatbord te vervangen. De cockpit bestond uit een zeer klein ruitje, maar dat gaf toch behoorlijk wat windbescherming, omdat de rijder grotendeels verscholen zat achter de grote tank. Ondanks de lange veerwegen was de zithoogte toch binnen de perken gebleven, en het zadel was ook nog eens in hoogte verstelbaar. Ter vergroting van de bagagecapaciteit was een kofferset leverbaar, maar het achterste (duo) gedeelte van het zadel kon ook verwijderd worden, waarna een extra bagagerek beschikbaar werd. Hieronder zat een zeer netjes opgeborgen set boordgereedschap. In tegenstelling tot de RS was bij de GS de veervoorspanning van het telelever wél instelbaar, in vijf standen zelfs. De voorspanning achter kon zonder gereedschap met een draaiknop ingesteld worden. De GS was uitgerust met de kruisgespaakte wielen, zodat er ook tubelessbanden gebruikt werden. De cilinderkoppen waren gewijzigd: De compressieverhouding was iets lager dan bij de RS, de uitlaatspruitstukken en de nokkenassen aangepast. Daardoor werd een minder sportief motorkarakter verkregen. Mede door een andere chip in het Motronicsysteem leverde de GS volgens de fabrieksopgave iets (2 Nm) meer koppel en veel (10 pk) minder vermogen. In werkelijkheid presteerde de motor (bij metingen) veel beter. Katalysator en ABS II konden tegen meerprijs geleverd worden. Omdat een terreinrijder af en toe juist graag wíl dat het achterwiel blokkeert, was het ABS op de GS uitschakelbaar. Net als zijn voorgangers vanaf de R 80 G/S bleek de GS een uitstekende toermachine, met minder kwaliteiten in het zand. De R 1100 GS werd opgevolgd door de R 1150 GS, nadat er bijna 40.000 exemplaren geproduceerd waren.
    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »