R1200GS &R1200GSA 2004-2012 - Allroadmoto
Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Wij helpen je graag met zoeken.

    Keuzestress? - Stuur ons, en we komen er samen uit.

    Help mij kiezen

    R1200GS &R1200GSA 2004-2012

    De R 1200-serie kwam in 2004 op de markt met de 1170cc-motor. Hij had luchtgekoelde cilinders, maar de cilinderkoppen kregen een zekere mate van oliekoeling, om te voorkomen dat de temperatuur Toon meer

    Merken

    Type product

    Type Wisselstuk

    Type Baggage

    Past op merk motor

    Prijs

    -
    51 Producten
    BENELUX EXCLUSIVE
    BUMOT Xtremada zachte zijtassen voor de BMW 1200/1250 GS(A) LC
    € 620,-
    BENELUX EXCLUSIVE
    Motohansa BMW Pro Series Gereedschapskit

    Motohansa BMW Pro Series Gereedschapskit

    De nieuwe Pro-serie gereedschapsset geschikt voo...

    Deliverytime

    € 255,-
    BUMOT Xtremada Tailbag

    BUMOT Xtremada Tailbag

    Defender EVO Tail bag made of 1100 Denier DuPont...

    Deliverytime

    € 189,-
    € 150,50
    € 135,45
    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW

    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW

    CruzTools - Roadtech B1 kit voor BMW
    Speciaal s...

    Deliverytime

    € 135,45
    BENELUX EXCLUSIVE
    Motohansa BMW Pro COMPACT Series Gereedschapskit

    Motohansa BMW Pro COMPACT Series Gereedschapskit

    De Motohansa Pro Compact 38-delige motorfietsger...

    Deliverytime

    € 134,-
    NEWLY ADDED 2022
    HPoskam BMW led embleem knipperlichten 70 mm (set)

    HPoskam BMW led embleem knipperlichten 70 mm (set)

    Deze led embleem knipperlichten zijn eenvoudig t...

    Deliverytime

    € 99,95
    DENALI - BMW OEM verstraler beugel adapter

    DENALI - BMW OEM verstraler beugel adapter

    Lasergesneden uit zacht staal en zwart gepoederc...

    Deliverytime

    € 49,66
    Touratech Zadeltassen+ EXTREME Edition Waterdicht

    Touratech Zadeltassen+ EXTREME Edition Waterdicht

    Touratech Zadeltassen+ EXTREME Edition Waterdich...

    Deliverytime

    € 299,90
    LIMITED EDITION
    Motohansa Tools Limited Edition - BLACK BMW PRO SERIES TOOL KIT
    € 255,-
    Touratech bescherming benzineleidingen - BMW R1200GS/ BMW R1200GSA
    € 109,90
    Hyperpro Progressieve veren - BMW R 1200 GS (ESA) - 2010 - 2012*
    € 108,90
    Touratech schokdemper voor - BMW R1200 GS

    Touratech schokdemper voor - BMW R1200 GS

    Zachter rijden dankzij deze schokdemper. Deze sc...

    Deliverytime

    € 695,-
    Touratech carterbeschermingsplaat - BMW R1200 GS/ R1200GSA
    € 239,90
    Touratech stuurdemper - BMW R1200GS & GSA

    Touratech stuurdemper - BMW R1200GS & GSA

    De Touratech stuurdemper optimaliseert op effect...

    Deliverytime

    € 449,-
    Touratech Windscherm Evo, getint

    Touratech Windscherm Evo, getint

    Touratech Windscherm Evo, getint

    Deliverytime

    € 139,90

    De R 1200-serie kwam in 2004 op de markt met de 1170cc-motor. Hij had luchtgekoelde cilinders, maar de cilinderkoppen kregen een zekere mate van oliekoeling, om te voorkomen dat de temperatuur rond de uit- en inlaatkanalen te hoog werd. Bovendien was een grotere oliekoeler toegepast. In elk van de cilinderkoppen zaten vier kleppen en een korte, door een ketting aangedreven nokkenas. De aandrijving ging via een tussenas die onder de krukas lag. Dit was nodig om de distributieverhouding (draaisnelheid krukas: nokkenas = 2:1) te realiseren. Dat vereist normaal gesproken een groot nokkenastandwiel, maar daar was binnen in de cilinderkoppen geen plaats voor. Er was voor het eerst door BMW een balansas toegepast. Deze zat binnen in de tussenas en draaide met het krukastoerental, maar tegengesteld. De balansgewichten zaten aan het uiteinden van de as, aan de voorkant in het aandrijftandwiel, aan de achterkant buiten het blok achter de koppeling. Ook de krukas was gewijzigd: de krukwangen waren dunner, waardoor de krukas stijver en korter kon worden. De brandstofinjectie werkte nu gescheiden per cilinder en daarom zat in beide uitlaatbochten een lambdasonde. Om het pingelen van de motor tegen te gaan was een extra "pingelsensor" toegepast, die de ontsteking en injectie direct aanpaste. Daardoor kon de compressieverhouding verhoogd worden. De nokkenassen zaten niet boven de kleppen, zodat toch nog korte stoters en tuimelaars nodig waren om de kleppen te bedienen. De in- en uitlaatkleppen waren groter geworden. De brandstofinjectie en de ontsteking werden aangestuurd door het nieuwe BMW Engine Management System. Het blok kon kort gebouwd worden door de dynamo, die vroeger aan de voorzijde van de krukas zat, boven op de motor te plaatsten, aangedreven door een riem. Ten opzichte van de R 1150-serie was de drukgestuurde klep in het uitlaatsysteem nieuw, Die maakte de doorlaat van de uitlaat bij hogere toerentallen groter, waardoor het geluid ook wat forser werd. Desondanks was het uitlaatsysteem veel lichter geworden. Vanaf 2010 begon BMW deze modellen uit te rusten met de DOHC-cilinderkoppen die van de HP2-serie stamden.

     
    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »