Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Over ons

    Hieronder vind je een verloop dat leidt tot wat Allroadmoto geworden is. Geen zin in tekst, scroll dan gewoon naar beneden. De foto's spreken voor zichzelf!

    In 2007 was het zover. De aankoop van de eerste moto. Ik(Glenn) was nog geen 21 jaar en toch stond hij daar al. 2 maand voor het verkrijgen van mijn (voorlopig) rijbewijs. Een Ducati Monster 695. Splinternieuw van de band. Een jongensdroom die in vervulling kwam. 

    Als klein kind keek ik steeds op naar deze moto. Ik moest en zou met zoiets gereden hebben. Het geluid herinnerde me iedere zomer weer; "dit zou hem worden". En in de zomer van 2007 was het dan zover. "Kom, we zullen eens gaan kijken" zei mijn vader. En voor ik het wist was de aankoop een feit. Een week later stond ze er dan, te blinken in de garage. 

    Maar het zou nog een tijdje duren voor ik ermee mocht rijden. De grootste marteling van mijn leven!. 2 maand iedere morgen opstaan om er enkel naar te mogen kijken. Af en toe in het geniep haar even starten. Het wachten werd beloond.

    Voor ik het wist stonden er 20.000km op de teller. Wat een machine. Iedere km met een "smile" tot achter mijn oren. Ik was gebeten door het moto-rijden. Van toen af wist ik dat motorijden mijn leven zou worden.

    Er ging geen moment voorbij of ik was bezig met motoren.

    In 2009 stond ik voor een fase in mijn leven dat ik iedere cent en iedere minuut kon gebruiken. Motorijden verdween naar de achtergrond. De Monster werd verkocht. De grootste fout in mijn leven. 3 jaar lang had ik een gemis in mijn leven. Er ontbrak iets. Het kon zo niet verder en in 2012 had ik de kans om een moto te kopen aan een aantrekkelijke prijs. 

    Zonder verpinken ging ik in op het aanbod: Een Honda CB600F

    Zoals je kan zien had ik het helemaal zitten. Een vermogensbank mocht niet ontbreken.

    En toen gebeurde het. Het onvermijdelijke. Mijn schoonbroer had een advertentie gezien van een BMW R1150GS Adventure van 2004. 

    Na mijn uren werkte ik aan motoren en had geleerd dat GS een beest van een moto was. Als je voor weinig geld een dikke moto wou kopen dan was dit em. Ik liet hem weten dat dit een goede koop was. 

    Het interessante aan de advertentie was dat de eigenaar geïnteresseerd was een ruil. Ja, je raadt het juist, met een Honda CB600F. 

    Toen mijn schoonbroer afzag van de aankoop ging ik in op de advertentie. De volgende morgen stond hij al in mijn garage: Een Grijs-rode R1150GSA van 2004, Monospark en zonder ABS.

    In 2014 had ik het geluk om te mogen deelnemen aan een offroad avontuur in de Alpen. Aangezien ik niet van de grootste en sterkste ben zag ik dit niet zitten met deze buffel. Ik zocht naar iets lichter. 

    Ik ging kijken naar een Yamaha XTZ660 en ik stapte buiten met een Yamaha TT600R van 1999. De goede ouwe met kickstart (Bloed,zweet en tranen!)

    In het paasverlof van 2014 vertrokken we. Voor de beste reis van mijn leven. Gepakt en gezakt richting de Alpen.

    Ik was helemaal gebeten door de Offroad-microbe. En als ik een quickfix aan offroad vitaminen nodig heb probeer ik deze te zoeken op Belgisch grondgebied. Hier en daar vind je in Belgie nog een mooie (legale!) offroadplaats.

    Hieronder de "trouwen ouwen". Momenteel gepensioneerd.

    Ter voorbereiding van reizen met de R1150GSA wou ik deze uitrusten met wat ergonomische toeters en bellen: Momenteel staat hij er zo bij, klaar voor een nieuw seizoen.

    Zoals je kan zien zit het motorrijden in mijn bloed. Zowel onroad als offroad. Vandaar de naam van de winkel: Allroadmoto.

    Samen(mijn vrouw en ik) proberen we producten aan te bieden die meer ziel toevoegen aan je moto. Accessoires die de reis met de moto aangenamer maken.

    Indien je vragen hebt kan je deze gerust stellen. We zijn 24/7 met motoren bezig.

    ---------------------------------------------------------------------

    2 jaar later.... :

    Reeds 2 jaren zijn gepasseerd toen ik bovenstaande tekst uit mijn vingers liet rollen. 2 jaar later en 2 jaar wijzer....

    2017 betekent nieuwe uitdagingen voor Allroadmoto. Zowel op privé als zakelijk vlak. 

     

    Voor Allroadmoto betekent dit concreet het volgende:

    • Serieus gesnoeid in de producten
    • Meeste producten zelf op voorraad!
    • Custom producten (we gaan in 2017 onze eigen producten op de markt brengen) Hier kijken we erg naar uit!
    • Een reeks nieuwe merken

     

    ----------------------------------------

    3 jaar later.... :

    3 jaar na de start van Allroadmoto, beginnen we eindelijk duidelijk vorm te krijgen. De beloofde veranderingen zijn grotendeels rond.

    Het snoeien in de producten heeft geleid tot een duidelijke specialisatie voor Allroadmoto; Bagagemogelijkheden ... En wat voor een mogelijkheden!

    Zoals je kan zien, een prima voorraad aan Enduristan, BUMOT en Rotopax. Naast deze producten hebben we nog een kompleet gamma aan verstralers (4XLED), handbescherming (BarkBuster) en Heavy duty spiegels (Double Take mirrors) steeds op voorraad.

    Ook hebben we een nieuwe telg aan de familie toegevoegd, namelijk een Adventure ready XT660Z - En natuurlijk de niet te missen XT600Z Ténéré custom.

    Dit is hoe Allroadmoto geëvolueerd is tot op heden. We blijven verder bouwen en hopen in de komende maanden de stock nog uit te breiden, om jullie NOG beter van dienst te zijn.

    ---------

    4 jaar later... :

    Welja, meer dan 4 jaar later. We zijn nu augustus 2019 en telkens ik terugkijk vanwaar we komen, sta ik versteld. Moto's komen en gaan, Merken komen en gaan. Maar onze passie blijft op piekniveau... :)

    De "kleine 660" van hierboven is ondertussen van eigenaar gewisseld. Met zeer veel pijn in het hart deze laten gaan... Echter niet aan de eerste de beste. Als ik goed kijk, kan ik hem zelfs zien staan, zo dichtbij is hij nog gestationeerd. Ooit komt deze terug, dat heb ik gezworen. De laatste der Mohikaken monocilinders die Yamaha uitgebracht zal hebben, komt ooit terug naar ons, dat was de afspraak en zo zal het blijven...

    Waar plaats gemaakt wordt, wordt terug plaats ingenomen, en jawel, door de 'kleine' zijn grote broer. Een XT1200Z.

    Foto: Vers van de pers, de nieuwe XT1200Z model 2017 - maagdelijk, onaangeroerd... maar niet voor lang

    Nieuwe XT1200Z Model 2017 - Vers van de pers - Allroadmoto België

    Maagdelijk, ja... maar niet voor lang. Daar doen wij niet aan mee. Getuigt volgende foto. Alle te monteren accessoires even mooi uitgespreid over de werkplaats.

    Accessoires en... nog meer accessoires - Allroadmoto België

    Om een lang verhaal kort te maken, dan maar meteen het resultaat:

    ----------------------------------------

    We zijn nu dik 5 jaar bezig, het seizoen zit er nagenoeg op, hebben voorlopig Corona overleefd en kunnen stellen dat we aan de raket vastgebonden hangen met de naam: Allroadmoto.

    Wat een rollercoaster. De voorbije maanden hebben we een zodanige groei ervaren dat we beslissingen gaan moeten nemen... Beslissingen.... Beslissingen.

    Allroadmoto is uitgegroeid tot een begrip. Een kernwoord voor alles ADV en 2 wielen.

    Onze werkplaats is uit de kluiten gewassen, onze webshop draait op volle toeren en de zin om dit verder te laten evolueren is groot. ... Zeer groot.

    Wat zouden we hier zitten te denken?

    Bij deze wens ik iedereen te bedanken die vanaf dag numero 1 achter het initiatief staat - 1000 x dank.

    Allroadmoto zal verder groeien, door passie gedreven en door positieve meningen versterkt. LET'S DO THIS.

    Tot in den draai, en tot de volgende update ;)

     

     

     

    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »